اهورا مزدا

اهورا مزدا اختصاص دارد به موضوعاتی درباره ایران، آیین زرتشت،موسیقی اصیل ،ادبیات و کلیه ی مباحث هنری

اهورا مزدا

اهورا مزدا اختصاص دارد به موضوعاتی درباره ایران، آیین زرتشت،موسیقی اصیل ،ادبیات و کلیه ی مباحث هنری

خدا در کیش زرتشت

                                           

                                                                                               

                                           

                                         توضیح  اینکه  بیشتر  مطالب این  وبلاگ  که

                                  مربوط  به آئین زرتشت وتاریخ ایران  میباشد

                                  را از سپندارمزد به امانت گرفته ام.

                                         

 

             خدا در کیش زرتشت   

درباره خدا در کیش زرتشتی سخن بسیار گفته شده و میشود گروهی معلوم الحال از راه گژاندیشی و نادانی می گویند ایرانیان باستان که منظور زرتشتیان است آتش پرست بودند و اتش را خدا میدانستند.گروهی نیز مدعی میشوند که ایرانیان به دو خدا باور داشتند یکی اهورامزدا خدای نیکی و دیگری اهریمن خدای بدی.

برخی از خاورشناسان باختر زمین در پژوهشهای خود آماج ویژه ای را دنبال می کنند و ان اماج این است که نشان دهند که همه چیز برخاسته از تورات است و همه فرهنگهای جهان در مقابل تورات هیچ و پوچ است و تورات پیش اهنگ فرهنگ بشری است با پیگیری اینگونه اماج است که این گونه پژوهش گران نه تنها در مورد اوستا و فرهنگ ایران بلکه در مورد هرچیزی که مربوط به فرهنگی جز فرهنگ تورات باشد راه کژروی میپویند و با دگرگون ساختن مفاهیم کتابهای دینی و کهن سایر ملل هدف خویش را براورده میسازند بر پژوهندگان ایران زمین است که با دوری از این گونه لغزشهای که ره اورد تورات محوران (بواقع ادیان سه گانه سامی) است راه راستی را درپیش گیرند و حقیقت این اندیشه را برای مردمان بیان کنند که این خود رسالت اشو زرتشت بود بیان راستی برای بهترین راستی؟!

فرهنگ زرتشتی به خدای یکتا که هستی بخش بزرگ داناست باور دارد و جز این چیزی در فرهنگ زرتشتی نیست و زرتشتیان جز این باوری ندارند.26 سال است که یک روند مشخص سعی در تخریب چهره زرتشتیان در درون ایران دارد و در این راه با ترویج دروغ ها و ایراد تحمت های مختلف به جامعه بهدینان سعی در تخریب برنامه ریزی شده چهره این جامعه رنج کشیده دارند.جامعه ای که در پس طوفان سیاه حمله تازیان و کشتارهای چنگیز گونه حکام صفوی و تند روی های اسلامیست های افراطی توانسته موجودیت خود را حفظ کند.

هیچ کس به اندازه خود اشو زرتشت نمیتواند توصیف ماهیت مینوی اهورامزدا را بنماید.

اینک چند سروده:

پس زرتشت گفت:ای اهورامزدای پاک مرا از نام برترین خودت که بزرگترین، بهترین،زیباترین ،کارسازترین،پیروزگرترین،درمان بخش ترین و برای راندن مردم بدمنش کاراترین است اگاه ساز تا با یاری ان بر همه مردمان بدمنش و بدکار و بدکردار چیره شوم و از انان گزندی بمن نرسد.

پروردگار اهورامزدا فرمود:ای اشو زرشت. نخستین نام من پژوهندنی است، دومین نام من گرداورنده است،سوم افزایینده و چهارم راستی و پاکی بهترین،پنجم افریدگار همه پاکی ها و نیکی ها،ششم خرد،هفتم خردمند،هشتم دانش، نهم دانشمند،دهم پاک کننده،یازدهم پاک،دوازدهم هستی بخش،سیزدهم سودمند تر، چهاردهم دشمن بدیها،پانزدهم توانا، شانزدهم پاداش دهنده، هفدهم نگهبان،هجدهم درمان بخش،نوزدهم دادار،بیستم مزدا نام من است.

ای زرتشت مرا بستای،به روز و به شب،که من اهورامزدا هستم برای نگهداری و شادمانی تو خواهم امد.

برای نگهداری و شادمانی تو سروش پاک خواهد امد.

برای نگهداری و شادی تو خواهد امد ابها و گیاهان و فرورهای پاک.

ای زرتشت اگر بخواهی بر مردمان بدمنش و ستمگران و کوردلان و کردلان راهزنان دوپا و فریبکاران و گرگان چهارپا و دوپا وانبوه دشمنان راستی با انبوهی از درفشهای برافراشته و درفشهای خونین برافراخته پیروز شوی پس این نامها را بیاد بسپار و به روز و شب فراخوان.

منم پاسبان، منم دادار و پروردگار، منم دانا و منم مینو و سودرسان،تندرستی بخش ترین نام من است،اتوربان نام است،مه اتوربان نام است،اهورا نام من است،مزدا نام من است،اشو نام من است،اشوترین نام من است،فرهمند نام من است،بینا نام من است،بینا ترین نام من است،بیناترین نام من است،درونگر نام من است درونگرترین نام من است،نگهبان نام من است،یاور نام من است، دادار نام من است،پروردگار نام من است،آگاه نام من است،اگاه ترین نام من است،افزاینده خوشبختی نام من است،مانتره فزاینده خوشبختی نام من است،فرمانروای توانا نام من است،نافریبکار نام من است،نافریبخور نام من است،دورکننده بد اندیشی نام من است،پیروز نام من است،سراسر پیروز نام من است،آفریدگار سراسر جهان نام من است،فروغ سراسر جهان نام من است،پر فروغ نام من است،فروغمند بخود نام من است، سودرسان نام من است سودرسان ترین نام من است، توانا نام من است،شادی بخش ترین نام من است،راستی نام من است،برفراز نام من است،فرمانروا نام من است، تیز بین نام من است،چنین است نامهای من.

ای سپیتمان زرتشت اگر کسی در این جهان مادی نام مرا زمزمه کند و یا به اوای بلند بخواند ایستاده یا نشسته،بهنگام بیدار شدن و بهنگام بستن و گشودن کشتی و... بدان شخص نه در ان روز و نه در ان شب دیو خشم و کینه و سرشت بد اندیشی نمیتواند گزندی برساند و گفتار و کردار و پندار بد را در او راه نخواهد بود.

بیاد نامهای من باش و از دروغگو و بد اندیش دوری جوی و از تبهکار و بدکار و گژروان دوری کن و دان که من نگهدار تو هستم همانگونه که هزار مرد یک تن را را نگهبانی نمایند.

و...

درود بر فرکیانی، درود بر ایران ویج،درود به خوشی و خوشبختی مزدا داده، درود بر راستی و درستی، درود بر همه افرینش راستین، (یتااهو وئیریو ، اشم وهو)

میستایم اهورامزدای فروغمند پرشکوه را. (یشتها، هرمزد یشت)

براستی این سروده ها چیست؟ در چه کتابی امده است و ان کتاب از ان چه کیش و ملتی است؟آیا جز این است که این سروده ها،سروده های زرتشتی است و در اوستا کتاب دینی زرتشتیان امده سخن دیگری میتوانیم بگوئیم.اگر چنین است ایا رواست که بازگفته های غرض الود دیرینه چند مغز سفلیسی انیرانی را درباره اتش پرستی و دوگانه اندیشی زرتشتیان بازگو کنیم؟ یا درست بینی و داد اندیشی بما فرمان میدهد که دست از تلغینات  مشتی سامی پرست برداریم و براستی با چشم خرد امزشهای اشو زرتشت را دریابیم.بر فروهر پاک اشو زرتشت درود باد

ای روح بزرگ و پاک زرتشت               وی  فره  تابناک  زرتشت
ای  آینه ی  فروغ  دادار                    از نور و فروغ  عشق سرشار
خیره است جهان به گات هایت          کز عرش خدا رسد صدایت
بس قرن و هزاره ها به دوران           آیین تو بود پرتو افشان
گفتار تو اوج استواری                       پیغام تو راه رستگاری
آیین تو منطق است و بینش             انسان بود اوج آفرینش

                                                         شعر از : توران شهریاری

به  گفتار  وخشور  خود  راه جوی          دل از تیرگی ها بدین آب شوی

                                   

                                    (نوشته فرید شولیزاده )

 

نظرات 11 + ارسال نظر
احمدرضا دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:01 ق.ظ http://www.pelak0.blogfa.com

اول سلام
دوم عیدت مبارک
سوم متن ها و نوشته اتو خوندم خیلی قشنگ بود...یعنی عالی بود
چهارم اگه وقت کردی به وبلاگ منم بیا و بانظر زیبات ردپایی به جا بگذار
پنجم تو نضر سنجی سمت راست وبلاگ هم شرکت کن و بهترین بازیگر سینمای ایران رو انتخاب کن
آخر من دستم درد گرفت این متن رو نوشتم بی معرفت نباش و بیا
منتظرتم...

درودت باد دوست من از اینکه به وبلاگم سر زدین وبا رای گلتون منو خیلی خوشحال فرمودین بسیار سپاسگذارم، به وبلاگ شما هم سر زدم واقعن جالب و قشنگ بود بازم به ما سر بزن ( اجازه می فرمایین شمارو لینک کنم؟) بدرود www.hourmazd.blogsky.com

سپیدار دوشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:44 ب.ظ http://www.javidanzartosht.blogsky.com

گر دوست دارید حقایقی درمورد اسلام تروریست بشنوید
لطفآ از سایت ما دیدن فرمائید.


ممنون میشم این سایت را در وبلاگت قرار دهی

برنامه های رضا فاضلی را که هر روز غیر از شنبه و 1 شنبه ساعت هفت و نیم تا هشت و نیم بعد از ظهر در شبکه پارس نشون میده حتما نگاه کنید

مهرداد پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:33 ب.ظ

به خشنودی اهورا مزدا . درود بر تو فرزند اریایی. دلبندم خیلی زیبا نوشتی. ایدون باشی و شاد . بشود که بیاری اهورا مزدا در گزینش راه نیک کامروا گردی.

عرفان شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:44 ب.ظ

اگر می شود این مطالب را به ایمیل من بفرستید

احمد یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ

درود بر تو ای فرزند اهورا مزدا
خیلی زیبا نوشتی خیلی مرسی (از کوروش کبیر بیشتر برامون بگو)

عارف حیدری یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ب.ظ

به خوشنودی اهورا مزدا
خیلی جالب بود (از جنایات اعراب بیشتر بگو آخه وقت کتاب خواندن ندارم ممنون میشم)

احمدی از شیراز دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام بر تو ای فرزند آریایی از دیگر افتخارات میهن عزیزمان بگو مثل خشایار شاه نادرشاه افشار داریوش اول و.............

م.م جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:57 ب.ظ

بسیارمطالب جالب واموزنده بود.امیدوارم ما ایرانیان کمی به خود بیاییم.لطفادرموردجنایات اعراب درزمان حمله به ایران بیشتربنویسید.ممنون ودرودبرشما.<م.م>

س.س جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:03 ب.ظ

درود برشما هموطنان خالص وناب.اگرممکن است از مطالب اوستا بیشتر بنویسید ونمازوسایرایین زرتشتیان راکه جز واجبات انها هستندبیشترتوضیح دهید.ممنون از زحمات شما.

سعید ازخرم اباد جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:10 ب.ظ

درود بر شما..براساس مطالعاتی که در کتب تاریخی انجام داده ام وسایر مستندات کورش بزرگ... بزرگ مرد تاریخ ایران متولد محلی درشمال خوزستان کنونی که به احتمال فراوان لرستان کنونی میباشد هستند.جهت اطلاع بیشترعرض کردم.موفق باشید.

بهرام دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:56 ب.ظ http://hamidrohan.blogfa.com

هر که از من پرسید دینت چیست ؟؟؟
بدو پاسخ دادم که دینم ، دین خداست ...
آیا خدای زرتشت با خدای محمد یا خدای موسی یا خدای عیسی و یا خدای داوود و یا ... فرق دارد ؟؟؟؟
هر که پاسخ منفی به این پرسش من بدهد ... باید بدو بگویم که او یکتا پرست نیست و کسی که یکتا پرست نباشد کافری بیش نیست ...
حال چه آن شخص زرتشتی نام باشد و یا چه مسلمان نام ...
مردمی که سر ادیان خود با هم سر جنگ دارند همگی کافری بیش نیستند ... باشد که خداوند در آن دنیا سزای اعمالشان را بر کف دستشان بگذارد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد